Wizualna strona Twojego biznesu Wizualna strona Twojego biznesu
  • Oferta
  • Portfolio
  • Procreate po polsku
  • O mnie
  • Kontakt
  • Sklep
  • 0.00 zł
Wizualna strona Twojego biznesu Wizualna strona Twojego biznesu
  • Oferta
  • Portfolio
  • Procreate po polsku
  • O mnie
  • Kontakt
  • Sklep
  • 0.00 zł
Cze 02

Piękno to radość na zawsze…

  • 2 czerwca 2017
  • rysAnka
  • Bez kategorii
[et_pb_section fb_built=”1″ admin_label=”section”][et_pb_row admin_label=”row”][et_pb_column type=”3_4″ parallax=”off” parallax_method=”on”][et_pb_text admin_label=”Tekst”]

W branży praktyków wizualnych (graphic recordingu facilitacji), podobnie jak w przypadku wielu innych branż projektowych, istnieje ciągła potrzeba znalezienia równowagi pomiędzy procesem a formą i funkcją produktu.

Wiele mówi się o znaczeniu treści. Rzeczywiście “Content is King!”. Jest to niewątpliwie prawdziwe. Jako praktycy wizualni jesteśmy twórcami treści, syntezatorami i twórcami zmysłu. Nasza rola to przede wszystkim odzwierciedlenie Twoich pomysłów.

To, o czym nie mówi się dość powszechnie, jest znaczenie piękna w naszej pracy. Nie ulega wątpliwości, że nadal istnieje znaczna wartość w używaniu języka wizualnego, który nie jest “piękny” – praktyczna strona myślenia wizualnego. Nawet najprostsze obrazy pomogą nam lepiej się angażować, zrozumieć i zapamiętać treść.

Ale jaka jest dodatkowa zaleta, jeśli nie zwracamy uwagi na formę i produkt? Oto mały diagram ilustrujący wartość i równowagę między nimi, tak jak ja to widzę:

Wydaje się, że jest błędne przekonanie, że zwrócenie uwagi na sztukę w praktyce wizualnej w jakiś sposób dystansuje nas od treści, ale to zupełnie odwrotnie. Posiadanie końcowego produktu, który jest przyjemny dla oka, służy jedynie pogłębieniu i poszerzeniu ekspresji treści. Oto kilka powodów:

1. Wyeliminowanie rozproszenia

Słabe wykonanie zapisu graficznego lub ilustracji może powodować frustrację, a nie angażować odbiorców. Jeśli tekst jest niechlujny i trudny do odczytania, a ikony i rysunki są niejasne, może to być przyczyną rozproszenia. Jasny i dobrze dopracowany styl zapewni, że ilustracja będzie czysta, przejrzysta, łatwa w odbiorze i przyjemna do obejrzenia.

2. Angażowanie i dzielenie się

Piękna ilustracja pochwyci uwagę i ekscytację publiczności. Często taka praca jest bodźcem do dodatkowych dyskusji, fotografowania. Wywołuje efekt wirusowy – publiczność chętnie się nią dzieli i udostępnia w mediach społecznościowych. Powstaje szum wokół zdarzenia i tematu.

Jeśli wysyłasz pliki cyfrowe do odbiorców i szerszej publiczności za pośrednictwem poczty elektronicznej lub mediów społecznościowych, szansa, że osoby angażujące się w treść będą chętniej się nią dzielić, jeśli końcowy produkt wygląda atrakcyjnie.

3. Długowieczność

To jest moc dobrego projektu. Jeśli ludzie pozytywnie reagują na prace, które tworzysz, będą one żyć dłużej niż ich mniej atrakcyjne odpowiedniki. Jeden mój graphic recording z rysowanej konferencji, został zabrany przez prelegentów i powieszony w ich siedzibie. To jest niesamowicie dla mnie miłe i ekscytujące 🙂

Jeśli praca z danego wydarzenia jest oprawiona / wydrukowana / zawieszona… jest cały czas na widoku, jej treść nadal będzie aktywna. Ponownie zaangażuje wszystkich, którzy ją widzą.

4. Emocje

Na temat mocy przekazu obrazu można pisać książki – w szczególności tam gdzie na grafice występują ludzie i wyraz ich twarzy, co zwiększa emocjonalne i osobiste powiązanie z danymi treściami. Jeśli to nie zostanie wykonane poprawnie, może spowodować zaszczepienie niewłaściwego nastawienia do tematu/produktu, dezorientację lub nawet wyobcowanie odbiorców. Pamiętajcie, że sposób przedstawienia treści pozwala na tworzenie silnych relacji między widzem a przekazywaną wiadomością.

5. Własność

Na warsztatach lub graficznych facilitacjach,  pracując z małą grupą i wyłapując różne opinie, jedną z wielkich zalet graphic recording jest to, że jest to wizualny sposób na tworzenie wspólnych poglądów w grupie.

Odzwierciedlenie pomysłów uczestników w sposób atrakcyjny i zachęcający może stanowić dla nich bardzo duże doświadczenie. Przywrócenie ich pomysłów i wizji może pomóc im dumy z własnych myśli i wkładu i zacząć wyobrażać sobie, jak wygląda ten pomysł. Dobrze zilustrowany pomysł może również pomóc uczestnikom w znalezieniu zaufania i języka, który potrzebują do dalszego wyrażania się.

Jak sprawić, żeby Twoje notatki były piękne?

Jeśli jesteś praktykiem wizualnym … przeznacz trochę czasu na pracę nad umiejętnościami rysowania i pisania. Zapoznaj się z elementami projektu i zasadami oraz zastanów się, w jaki sposób mogą służyć Twojemu pracom. Zrób krótkie kursy kaligrafii i literatury. Praktykuj rysunek twarzy (świetne źródło: http://www.grimace-project.net/). Poproś swoich rówieśników i klientów o konstruktywne informacje zwrotne i wypracuj swoje słabości.

Jeśli szukasz programu Visual Practitioner … Zastanów się, co chcesz zrobić z wynikami zdarzenia i znaleźć pracownika Visual

[/et_pb_text][/et_pb_column][et_pb_column type=”1_4″ parallax=”off” parallax_method=”on”][et_pb_image src=”https://rysanka.pl/wp-content/uploads/2017/05/wm_01-1.jpg”][/et_pb_image][et_pb_text]

Moją misją jest przekształcanie kompleksowych pomysłów/projketów w sposób prosty, atrakcyjny wizualnie i zrozumiały dla każdego.

Pomagam wykorzystać myślenie wizualne w biznesie.

Tworzę sketchnotki, które ułatwiają zapamiętywanie i uatrakcyjniają przekazywane treści.

[/et_pb_text][et_pb_button button_url=”https://rysanka.pl/kim-jestem/” button_text=”Poznaj mnie” background_color=”#d82367″ custom_button=”on” button_bg_color=”rgba(216,35,103,0)” button_text_size=”18px” button_text_color=”#d82367″][/et_pb_button][et_pb_team_member][/et_pb_team_member][/et_pb_column][/et_pb_row][/et_pb_section]
  • Facebook
  • Pinterest
  • Google+
  • LinkedIn
  • E-Mail

About The Author

Comments are closed.

Znajdź nas

Adres
ul. Marszałkowska 1
Warszawa, 00-500

Godziny
Poniedziałek—Piątel: 9:00–17:00
Sobota & Niedziela: 11:00–15:00

Szukaj

O witrynie

Może to być dobre miejsce, aby przedstawić siebie i swoją witrynę lub wymienić zaangażowane osoby.

Gdzie podąża moje serce?

Moją misją jest przekazywanie kompleksowych projektów/pomysłów w sposób prosty, atrakcyjny wizualnie i zrozumiały dla każdego

REGULAMIN

POLITYKA PRYWATNOŚCI

anka@rysanka.pl
+48 508 136 215

 

ul. Okrężna 91
08-110 Siedlce
NIP:821-245-96-12

Zapisz się na listę oczekujących na kurs

BRANDBOOK - GPS Twojej marki

Thank you! You have successfully subscribed to our newsletter.

BRANDBOOK - GPS Twojej marki

 

Dostaniesz informację jak tylko będzie gotowy!

  • Oferta
  • Portfolio
  • Procreate po polsku
  • O mnie
  • Kontakt
  • Sklep
  • 0.00 zł

Szukaj

Made by Anna Wolska-de Keijzer © Copyright 2017 RysAnka Wszelkie prawa zastrzeżone.